News

Propaganda in the new occupied territories is carried out by citizens of Ukraine with the Krym TV and Radio Company

The General Producer of the Krym TV and Radio Company is Oleg Kryuchkov, adviser to the Crimean Gauleiter Sergey Aksyonov. It was Kryuchkov who, in the first days of the occupation of Crimea, helped the traitors and occupiers set up an information center in the captured Ukrainian state-run Krym TV and Radio Company.

Oleg Kryuchkov, adviser to the “head of Crimea” Sergei Aksenov, correspondent for Russian NTV in 2014

Daria Safonova, editor-in-chief of the Krym24 TV channel, which now includes Kherson and Zaporozhye. Her former surname is Koshelenko. At the beginning of the 2000s, she came to Crimea from Russia with her future husband Alexander Safonov. According to some reports, in order to obtain Ukrainian citizenship, she entered into a fictitious marriage with a Crimean cameraman. Together with Safonov, Koshelenko filmed stories for Ukrainian and Russian TV channels.

Darina Safonova, editor-in-chief of Krym24 TV channel

Daria Safonova – participant corruption scandal: in February 2014, the enterprise “Republican Information Center” Crimea “paid her company 217.5 thousand hryvnia for a 30-second image video about Sudak for the 1800th anniversary of the city.

Dmitry Koksharov is the editor of the Kherson and Zaporozhye24 project. Uses the pseudonym “Mikhailov”.

Dmitry Koksharov, editor of Kherson24

A citizen of Ukraine, originally from Odessa, graduated from the Mechnikov Odessa National University. Until 2014, Koksharov made money on organizing jousting fights – he was a reenactor and, in particular, headed the organizing committee of the Steel League fencing tournament. One of the founders of this league was Boris Yemets, the ex-director of the Odessa TV channel ATV, which belonged to the head of the pro-Russian Rodina party, Igor Markov. Yemets also headed the Odessa organization “Russian Unity” of Sergei Aksenov, so in March 2014 he moved to the Crimea. And he headed the Krym TV and Radio Broadcasting Company. So the appearance of Koksharov on the Crimean television company is quite natural.

Yuri Avdeev is a citizen of Ukraine, he worked as a journalist on the Crimean TV channels, in the press services, for some time – and in the political parties of Aksenov – Russian Unity.

Yuri Avdeev, Krym24 propagandist

Avdeev sincerely supports the war unleashed by Russia. Regularly happens on the new captured southerners of Ukraine. covers illegal trips of Russian officials. For example, a report about the voyage to Kherson of Anna Kuznetsova, Vice Speaker of the State Duma, and Deputy Prime Minister of Russia Marat Khusnullin. Avdeev spreads fake stories about “Ukrainian Nazis” and other theses of Russian propaganda.

Sergei Rudenko is another permanent correspondent of the Krym TV channel in the occupied territories.

Among his stories are stories about the filtration measures of the Russian military. The purpose of such materials is to demoralize people who are ready to resist the invaders in the occupied territories.

Sergei Rudenko, Krym24 propagandist

Correspondent of the Crimean television company Margarita Semenyuk came to Crimea from distant Yugra, that is, Khanty-Mansiysk, which is located 3,600 kilometers from Simferopol. Semenyuk was one of the first to visit the new occupied territories, and together with the fighters of the National Guard.

Margarita Semenyuk, Krym24 propagandist along with the Russian military

Another correspondent is Elena Noskova. In one of the stories, he talks about how collaborators plan to use an enthusiastic printing house in Kherson.

Elena Noskova, Krym24 propagandist

MailBD Official

Mail BD is the online news portal, where user will get news and updates on Entertainment, Celebrity news, Technology and others.
Back to top button